Flytt, födelsedag och vindkraftverk

Hej! 
Det var väldigt länge sen jag skrev men nu jäklar kommer bilder!! Så kan jag sammanfatta det roligaste jag gjort med lite bildtexts sådär också.
 
Egentligen finns det mycket annat att skriva. Det har varit en turbulent vecka, minst sagt. Det känns så sjukt att ens egen hemstad skakats av ett terrordåd. Att inte höra det på radion, utan att höra helikoptrarna och sirenerna direkt med egna öron. Att själv vara den som behöver markera sig som i säkerhet på Facebook. Det var en totalt främmande känsla, skräcken. Skräcken när alla rykten om skjutningar, terrorister och "Sverige är under attack" blåstes upp till orimliga proportioner och man inte visste vad som pågick runtomkring en. Och framförallt, slutligen sorgen för de drabbade. Jag kan inte tänka hur det känns, det tar stopp för förståelsen. Det är så otroligt hemskt. Och lika hemskt att inse, lite klarare nu, att så många fler platser i världen brinner. Att inse hur mycket den gemenskap och kärlek vi visat varandra i Stockholm behövs. Vill bara be alla att göra något. Ge en slant till UNICEF, gör vad som helst. Det är så jäkla lätt för oss ju. Visa de andra människorna, på de andra platserna, att vi bryr oss. 
Så, det känns så minimalt litet med denna text, i jämförelse till vad som faktiskt behöver skrivas. Kanske gör det någon annan dag. 
 
Nåja, lite gladare grejer nu i alla fall. Här kommer lite bilder från mars och april!
 
Tog mitt pick och pack och lämnade min studentkorridor för ett nytt liv i det som nu blir mitt fjärde hem. Har fixat och grejat SÅ mycket med lägenheten, haha det har typ utvecklats till en hobby. Men det är så himla roligt att själv få ordna en plats som man vill stanna på länge.  
 
 
 
Jag har även hunnit fylla 22 år! Ålderssiffran kändes väl inte superspännande, men dagen var desto roligare! Hela den helgen var egentligen fab, tentaperiod till trots. Så förutom elkretsanalys i mängder hann jag med brunch med Katja, häng ute i solen med Martin, helt magisk frukost på Kaferang med Ida och middag ute på en båt (!) med några av mina favoritklassisar för att fira både mig och Katja som fyller år dagen efter mig. Underbart, är glad och tacksam för alla dessa fina människor. Avslutade firandet med en sväng till diverse barer på Söder, så sköjjjjj.
 
Lite mysigt vardagshäng hos mig med Saine!
 
Och en massa konstigheter och skratt i skolan med bland annat denna haha, här tyckte jag det var kul när Katja var så söt och drack ur sin flaska med tjocka vantar. 
 
 
PROVJOBBADE I ETT VINDKRAFTVERK!! JAG KLÄTTRADE 65 METER. Det tar nog priset för mest otippade grejer jag gjort i mitt liv. Jag är ju så galet höjdrädd, trodde jag i alla fall. Teknikern jag provjobbade med hävdade dock bestämt att jag minsann bara har RESPEKT för höjder, inte värre än så. Well, jag tog mig upp till toppen i alla fall, och det var SÅ häftigt att lära sig om hur allt fungerade i praktiken. Energiteknik är en inriktning jag funderar på att välja i skolan, så detta kändes ju sjukt intressant och relevant!
 
Har även mojsat mer hemma på Åland, för att fira min lilla, lilla, (inte så lilla mer) BROR! 18 år! Fattar ingenting. Ska ungen springa omkring på Arken?! Herregud. Så roligt i alla fall!
 
Sjukt god middag på Maya i Stockholm, kan typ dagdrömma om det stället till vardags när jag är hungrig. Maten där är drömmen.
 
 
Premiärglass ute i solen!! (Snodde sista bilden av Alva)
 
 
Och lite fina vyer från Stockholm. Understa är in fact väldigt nära där jag bor nu, blir många promenader där känner jag!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0