Ett tag sen

 Jaha vilken tidpunkt passar väl bättre att ta upp skrivandet igen än nu när jag sitter på Eckerölinjen och tynar bort av tristess haha. Knäppt nog verkar det krävas något i stil med detta för att jag ska känna att jag hinner/orkar sätta mig ner och skriva nuförtiden, nåja den som lider mest av det är väl jag själv (för att jag egentligen fortfarande tycker det är så fjantigt kul att skriva haha). Ni kan hursomhelst vara lugna, jag ska ej langa en bok som redogör för perioden augusti-oktober haha, utan kan väl kort meddela att jag är tillbaks i mitt älskade Stockholm där jag börjat min utbildning till civilningenjör inom energi och miljö på KTH. Vi har haft några veckors svinkul nollning och ännu fler veckor svintungt plugg. För några timmar sedan lämnade jag tentasalen och därmed kurserna i period ett bakom mig och det känns helt jävla absurt att vara klar med dem (förhoppningsvis)!!! Kan i alla fall säga att kurserna här må vara det sjukaste jag varit med om MEN OJ vad jag känner att detta är rätt utbildning för mig. Detta är ett ämne jag verkligen brinner för att bli bra på och mina klasskompisar är helt fantastiska. Nu har jag dock haft så fullt upp med råplugg, sittningar och andra mer eller mindre seriösa skolaktiviteter, olika grupper på skolan jag engagerat mig i, häng med vännerna och massa roligheter att det resulterat i att jag nu bara sitter och glor ut på havet och är helt tom i skallen. Haha, känns verkligen som det varit full fart hela hösten, detta blir alltså första trippen till Åland sen sommarlovet. Det är riktigt jäkla riksknasigt att tänka på hur mycket det känns som att hela livet har förändrats sen jag lämnade holmen senast. Var ganska less på mycket när jag flyttade tillbaks till Stockholm, och ingen på norra halvklotet var nog mer opepp på nollning och skola än jag. Men Energi och miljö tog emot mig med öppna armar (hahah hör på mig..) och nu känner jag bara att det var så jäkla jäkla bra att jag hamnade här. 
Nåja nu ska jag fortsätta njuta av att höra all åländska omkring mig, för fyfasen vad härligt det ska bli att komma hem till min underbara ö igen också!!
 
Och till sist lite blandade bilder på allt från nollning och Stockholmsvyer till Globenkonsert, lite random roliga events och en liten kryssning



















 




 



  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0