The future's in our hands and we will never be the same again

Heej! Dagarna rusar förbi och snart är det april och dags att söka utbildning inför nästa år. Detta är något som, helt seriöst, har hållit mig vaken om nätterna så länge nu. Det är liksom det att ALLT är så oklart, jag vet inte ens om jag ska dansa eller bli civilingenjör?! Och när jag väl valt det, vilken inriktning ska jag satsa på? Och vilken STAD?! Herregud.. Det börjar dock sakta klarna lite nu i alla fall och jag tror att det faktiskt är civilingenjör jag ska satsa på, med inriktning på energi och miljö. För att det är något av en "hjärtefråga" för mig och något jag verkligen skulle älska att få jobba med. Att släppa dansen känns omöjligt dock men samtidigt är pressen inom dansvärlden nog faktiskt lite för jobbig för att jag ska palla. Tror jag. Nå, vi får se!
Hursomhelst, sen senast har jag haft en jättemysig helg på Åland, fick träffa familjen och massa fina vänner igen vilket ju var helt underbart!! Firade lite födelsedag med familyn på lördagen, världens härligaste brunch blev det. På kvällen var vi till Alandica för att se pappa som var med och uppträdde i Lejonkungen, var helt fantastiskt bra!! Hann även med en utgång, vilket dock inte blev en sån succé som jag hoppats på. Nååja, helgen avslutades sen med att boka flyg till Helsingfors och bästa Lollo, om en månad far jag!! Blir helt överlycklig av tanken.
Nu är jag tillbaks i Stockholm, och veckan flyter på bra. Fortfarande extrarep på dansen lite hela tiden, kurserna på KTH är intressanta osv. Cyklade till och från skolan idag!! Sjukaste nånsin, kändes som 29874 mil. Överlevde i alla fall, även om jag tvekade på det där ett tag, haha. Ikväll har jag en sån där underbar, helt planfri kväll, ska bara kolla serier och äta typ. Underbart det. Helgen kommer bli lite galen tror jag, men får berätta mer sen om och när allt blir av!
Ha det bra!
 




Haha har inte tagit några bilder alls nästan så här avslutar jag med två skitkassa från dagens labb (optik wihoo) och från när vi var på Öppet hus på KTH för att få lite info om utbildningar

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Malin!

Jag tänkte tipsa dig om en sak nu när du är i vale och kvale med utbildning och dansen... satsa på den utbildning du vill och ta sedan några danskurser vid någon förening, typ motsvarande som Medis, så har jag gjort här i Åbo och det är riktigt roligt att kunna göra båda sakerna. I april kommer vi även ha show! :D

Svar: Heej! :) Jamen åh, alltså TACK Sara för tipset! Gud, det låter ju jättenice det där!! :) Är i princip nåt sånt jag tänkt mig tror jag, men vad roligt att höra att det verkar funka bra att köra på så! :D
Malin

2015-03-27 @ 21:42:14
URL: http://sarrasjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0