19092014

Ännu en vecka har rusat förbi. Har varit en riktigt bra sådan, hunnit med mycket. I fredags blev det som sagt lite drinkar med några fina danskompisar, otroligt trevligt! Och att jag aldrig insett hur guld Söder är, nytt favoritställe känner jag. Lite senare slöt vi upp med ytterligare några från dansgruppen för att sen gå ut och dansa halva natten, var en riktigt grym kväll!! I lördags var Saine här över dagen, var så roligt att få hänga med henne! Vi gick runt inne i stan, mötte PH-Thobias, dansade på Sergels torg haha (var nåt stort event, Dance for love, där massor av människor samlades för att dansa som en protest mot främlingsfientlighet och antigayskit och sånt, riktigt fint!!) och catchade up. Söndagen ägnades åt fysik, chill, och en långpromenad på Lidingö. Även om Åland såklart är bäst är den faktiskt riktigt nice den här ön också. 
Annars har resten av veckan varit som vanligt. Som vanligt. Känns så sjukt att detta är min vardag, att detta faktiskt är "som vanligt". Flera gånger under senaste månaden i Stockholm har jag verkligen stannat upp och insett att herregud, det händer verkligen. Att jag skulle få möjligheten att kombinera dans och basår, Balettakademien och KTH, konst och naturvetenskap, de två sakerna jag brinner för, under ett år känns för bra för att vara sant. Minns förra året när jag drömde om att lyckas göra något sådant, men ALDRIG trodde jag ju att det skulle bli verklighet. Men nu sitter jag här i Stockholm och kind of lever min dröm, känns så sjukt bra!! Är dock riktigt slut, det tar på som fan att gå 150% i skolan. Och givetvis är jag ju fortfarande rädd att det ska bli för mycket och att jag blir tvungen att hoppa av basåret, men har ju överlevt en månad nu i alla fall!! 
Förövrigt har veckan bestått av dans, plugg, rapportskrivande och en jäkla massa kaffe med Leila, häng med Hanna och Emma och sådär. Mojs tycker jag, såklart. Nu är jag bara lycklig över inkommande helg, får finbesök i Stockholm och kommer spendera 24 h hemma på paradisön. 

 

Dans på Sergels torg och en nice view från min prommis här hemma (haha herregud vad sjukt, "här hemma")
 

Scones hos Emma


Kommentarer
Postat av: Ella

så avis! Men va roligt att du trivs och att det går bra! :) kram

Svar: Gulle!! Jaa det är jätteroligt, förstår att du saknar Balettakademien alltså! Men hoppas skolan får återse dig nästa år kanske?! :) Kram!!
Malin

2014-09-20 @ 20:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0