This is what it feels like

Hej! För två veckor sen hade jag en helt fantastisk helg. På fredagen tog jag mina väskor och satt mig på båten till Sverige, med ca 873464 fjärilar i magen. På lördagmorgon hoppade jag omkring ensam i mitt hotellrum i Stockholm och gjorde konstiga läten pga en helt extrem, galen jäkla nervositet. På lördagförmiddag befann jag mig i en danssal på Balettakademien. 
Åkte alltså på audition den helgen och det var fan bland det läskigaste jag nånsin varit med om haha. Jazz, afromodernt och balett tränade vi, samtidigt som en jury bedömde. 
Linjen som jag sökte var bara ettårig och funkar som ett förberedande år inför treåringa dansarutbildningen, därför är det inte lika svårt att komma in på den som på utbildningen. Men trots det gick jag från audition med en enorm nervös klump i magen, var så jäkla missnöjd med min prestation, nivån var mycket högre än jag trodde och jag tyckte helt enkelt det hade gått sjukt dåligt. Därför kan jag inte ens heller beskriva min lycka då jag några dagar senare öppnade mailet från Balettakademien som inleddes med "Grattis"!!! Är så sjukt glad att jag tog chansen att göra detta och att jag nu har en plats där som väntar på mig i höst. 
För en vecka sen hade jag ytterligare en fantastisk helg, en helg jag kommer minnas för resten av livet. Det var då det var dags att ta studenten. Alltså. Jag skulle typ kunna skriva om alla studentprov igen bara för att få leva om den underbara dagen haha! Det var en av de bästa dagarna jag upplevt, lätt. Allt från dimission (något långdragen såklart men ändå, stämningen åh♥) till att springa ut på Lusses gård, till mottagningen, till middagen, till Arken. Allt var fantastiskt, var så glad hela dagen och kändes som att jag gapskrattade konstant hela kvällen. Går inte att få ner i ord hur känslan var hela den dagen men låter bilderna tala istället!















 
 
 
 
 


 
 




 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0