Sometimes, your dreams do come true

HEJ! Alltså, det känns som att det är en annan människa som skriver detta inlägg, än den som skrivit hela resten av den här bloggen. Turnén med YRB var det sjukaste, häftigaste, mest otroliga jag varit med om!! 
Har tränat tillsammans med ryssarna varje dag, och bara det var något helt i en klass för sig. Så jävla coolt att få ta del av deras träning, se hur de jobbar och inse att man faktiskt klarar av det mesta själv också (givetsvis lååångt ifrån lika bra som ryssarna dock men, hehe)! Och uppvisningarna. Går liksom inte att få ner i text hur absurt det var att hänga backstage med showens prima ballerina, byta om och sminka sig i samma rum som proffsen, stå bredvid varandra och värma upp, önska varandra lycka till och tillsammans entra scenen. Var också så sjukt att få se Vasas och Björneborgs konsertsalar, fast inte från publiken och genom vanliga ingången, utan bakom och från scenen! 
Sen fick vi dessutom åka med i deras turnébuss, alltså haha fattar fortfarande inte att detta hänt. Har heller aldrig åkt så långt i buss som denna resa. Och trots långa färder, massa väntan, smärta, tandvärken från helvetet och en jäkla massa humörsvängningar så var detta ändå något jag kommer minnas hela livet som nåt av det absolut bästa jag gjort. Visst var det jobbigt att komma hem till hotellet vid 11 på kvällen, helt slut efter träning och show och med bara bröd och yoghurt att käka, och inse att man ska tillbaks till konsertsalen för att träna och därefter uppträda igen, klockan 8 nästa morgon. Men det var så himla värt all trötthet och allt jobbigt. Har nog aldrig lärt mig så mycket och blivit så inspirerad på en resa. Var så himla LYCKLIG och hade så galet roligt!! Världens bästa rumskompisar hade jag också, och jessus vad vi skrattat. 
Så, när mina barnbarn någon dag frågar sin mormor vad det häftigaste hon gjort är, då kommer jag nog faktiskt att svara att det var nog tusan när jag var och turnerade med ett ryskt balettkompani det. Haha! 5 dagars DRÖM har jag varit med om och jag skulle göra precis vad som helst för att få vara med om denna overkliga, galna, helt UNDERBARA upplevelse igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0