"Får man må såhär bra?"

Hej. Jag är hemma på holmen. Det snöar, är mulet, är slaskigt as hell, 2 grader ute och det var för en stund sen 11 grader inne. Förstå min ångest.
Hur som helst. Har ni haft ett bra sportlov? Har ägnat typ halva eftermiddagen åt att läsa 250 inlägg på bloglovin om era med bloggs sportlov, så vet väl en del redan, hehe.
Jag kan iallafall säga att jag har haft det underbart. Mer. Kan ju beskriva det som att: När jag nu tänker tillbaka vill jag bara gråta. På riktigt. Fyfan vad bra det var!
Saknar så det gör ont.
Vet inte hur det blev så, men allt var så jävla nice, haha. I Egypten finns inga "ganska". Det var inte bara ganska varmt, det var inte bara ganska turkost vatten, araberna var inte bara ganska snygga. Haha!
Ganska byts istället ut mot jätte, super, jävligt osv. :)

Okej, ska berätta lite om resan. Vårt hotell. Jag dog när jag kom dit. Jo, det var fint, hehe. Det var nog lätt det bästa jag bott på, ever. Hade tre poolområden, med sammanlagt fem pooler, vattenrutschbana, massa planteringar, minst 3 restauranger, barer, minigolf, pingis, biljard och sånt, egen strand med brygga, massage grejer, health center, gym, all inclusive..
Och varje dag sken solen, och det var alltid mellan 25 - 30 grader! Lycka. Och i vattnet var det 24.
Snacka om att jag har snorklat! Underbart. Vi hade fullt med koraller precis vid stranden, och a looooot of fiskar. :) Och en del typ ålar/nålar (?) Dom var läskiga, haha.
En till positiv överraskning var araberna! Dom var så himla gulliga mot en! Visst, dom ville få en att köpa sina grejer. Men ändå. Hela tiden var det massa "Hi baby, Hello honey, How are you? What's your name? Where are you from? Aa, beautful beautiful, Do you have a boyfriend?"
Haha. Och för första gången ever fick man känna sig exotisk som en blond finländare! Haha! Folk tittade och log massa, och Ahmed (en av dom gulliga araberna) snackade med pappa om att byta mej mot hans fru/kompis som stod bredvid och garvade, 10 kameler, en säck guldmynt, 10 bananer och en cola. HAHA, snacka om random med bananerna och colan!
Vi var faktiskt dom enda från Finland, eller norden över huvud taget på hotellet. Bara massa ryssar, hoho. Så det känns skönt att höra svenska runt om kring sig igen nu.
Förutom att simma och sola en hel massa så var vi ut med en slags u-båt en dag! Den gick 4 meter ner, men hade en del ovanför ytan. I botten, där man satt, fanns det stora glasrutor så man såg alla otroliga koraller och fiskar. Såg en prickig rocka simma förbi också.

En annan dag åkte vi speed boat ut till Tiran island! Den ön är helt amazing. Runtomkring var det ett rev, med ett gammalt vrak. Vattnet var galet turkost! Har bara sett sånt vatten på fritidsresors reklambilder förut, haha. Där snorklade massor med folk, även vi. Sen simmade jag (helt själv! Proud) iland på ön.
Gick iland på en öde sandstrand, tittade ut över havet, gick upp på en liten kulle och hade utsikt över halva ön. Jag dog. Den var kantad med vikar, stränder och laguner, alla turkosa, och själva ön var som en enda öken/bergskedja. Där gick jag, helt ensam, med ett cyklop på huvudet, blödde från ett sår på handen som jag fick av en korall, dyngsur, lite förbannad för att jag måste simma själv, men ändå lycklig att jag gick iland, och lyssnade på Hotel California som spelades från en båt ute i vattnet. Snacka om random syn att se mej då! Haha! Men det var ändå så damn underbart.
På kvällarna var vi och såg på shower dom ordnade i amfiteatern på hotellet. Gosh vad jag skrattade! Det var allt från magdans till engelska gubbar som strippade. Haha!
En annan udda sak var att både karlavagnen (ni vet, stjärnbilden) och månen var upp och ner! Haha.

Så ja, det är det och massa mer min resa har bestått av.
Saknar det redan. När jag var där gick jag seriöst runt och bara mådde så jävla bra! Undrade ett tag om man verkligen fick ha det så bra som jag hade, hehe.
Och jag saknar Muhammed, Ahmed och Hassan. :(
Sultan Gardens är bäst. :)

Nu har jag skrivit massor om min härliga resa. Vet ej om ni orkade läsa, men applåd till er som gjorde det!
Hoppas verkligen ni andra har haft ett super sportlov!
puss

Kommentarer
Postat av: Francine

Ååååååh! vad det låter UNDERBART!!!! :D

(vill också...) haha, va konstigt att karlavagnen och månen var upp och ner !! xD coolt de där med ubåten och alla fiskar och ALLT!!!! Skit va kul för dig!! :D :D :D

2010-03-02 @ 13:04:18
URL: http://francinee.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi joo, det var ganska underbart! :) Haha. Aa, det var ganska coolt! :D Du läste allt märker jag! tack och bravo, haha! :D Hihi :)

2010-03-02 @ 13:21:46
URL: http://maliin.blogg.se/
Postat av: Francine

klart de! ;)

2010-03-02 @ 20:29:41
URL: http://francinee.blogg.se/
Postat av: Hanna

Låter som du hade det riktigt underbart! :)

2010-03-07 @ 20:31:42
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hanna: Jao, det hade jag nog det! Du med verkar det som ;D

2010-03-07 @ 20:52:28
Postat av: Malin

senaste kommentaren va från malin, hehe ;D

2010-03-07 @ 20:52:54
URL: http://maliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0