BROKEN ENGLISH

Här kommer äntligen tipset jag skrev o förut:



världens roligaste bok.
Det är så min humor att det inte är sant!
Detta är alltså en bok om en massa felskrivningar på engelska på olika hotell, restauranger, barer osv runt om i världen. Och fan så fel det kan bli! Skrattar så jag dör.

Och nu vill ni såklart veta vad fan jag snackar om. Så här kommer lite exmepel:

Stop the bus! I must spy!
skandinavisk illamående/spionerande (?) turist

Don't stand outside and be miserable. Come in and be fed up!
japansk bar

Come broil yourself at your own table.
Restaurang i Hong Kong

In case of emergency, say NO.
tyskt hotell

You have no reason to try our best restaurant.
indonesisk restaurang

I am a man who likes to have my balls in the air.
Svensk affärsman. Blir inte riktigt samma betydelse när man säger att man har många bollar i luften på engelska..

Fried freindeship. Fried fisherman.
mycket märkliga rätter kan man få i Japan och Nepal..

Haha, vet inte om detta är er humor, men jag garvar som en dåre iallafall!


hjärta


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, jag älskar sånt där! Det är så fruktansvärt kul! Jag har en som heter silly signs som också är helt underbar :)

2010-02-04 @ 21:40:51
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahaha, då är vi två! Jag veeet :D Hahah, weeey, nice! :)

2010-02-05 @ 13:33:41
URL: http://maliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0