Ett inlägg om det jag älskar mest

Såja, NU har jag äntligen tid och ett fungerande blogg.se. Tisdagskvällen var den underbaraste på länge. Dansgala på alandica. Fullsatt. 5 danser. Journalister och fotgraf på plats. En nervositet som nästan gör att man svimmar. En sån kväll kan ju inte misslyckas! :) Har skrivit det så oändligt många gånger förut, så ni börjar antagligen tröttna på mitt tjaffs. Det där snacket om känslan när man står bakom scenen, hör musiken börja, vet att det är nu eller aldrig. Tankarna skenar och kroppen är i uppror, man är så jävla nervös. Och där ute, i strålkastarljuset, släpper allt och man ger järnet tills man knappt kan andas. Lyckan efteråt som gör att man känner sig oövervinnerlig. Det är magiskt.

Ja, så var min tisdagkväll! :) Den kommer jag leva länge på. Själva uppvisningen då, om den kan man väl säga att den var både lättare och tyngre än tidigare år. Förra året t.ex. hade jag fler danser och tre av dem på tåspets (=döden), men i år har danserna blivit så mycket svårare, trodde jag skulle spy av trötthet på riktigt. Men annars var det så jävla kul också, måste säga tack till min grupp, ni är så fina (och GRYMMA!).
Och TACKTACKTACK till er som kom och tittade, ni är underbara! Och tack för allt beröm, är så oerhört glad och tacksam. Jessus, nu får vi inte bli för dramatiska här. Men TACK alla iallafall, ni är guld värda!
Och så måste jag säga hur imponerad jag är över alla grupper på ÅMI:s danslinje, alla gör såna framsteg och folk var så otroligt duktiga!

Här kommer lite bilder från kvällen. De är antingen tagna av min pappa, Felli, Sara Karlsson eller Saga! Hoppas det är okej att jag snor dom!


Oslagbar kvalité.




Här framför vi (eller snarare avslutar) dansgalans sista framträdande, som bestod av turkisk magdans! Detni! Haha.


Detta, mina vänner, var den jobbigaste dansen genom tiderna. Tycker jag. Hehe




Haha, en av de... mer komiska danserna.. Haha, klädseln var ju stilren iallafall!











Och lite backstage!




Haha, älskar den här bilden, fast den är oskarp! :)


En söööt Celinda








Hela gruppen (grupperna), minus Celinda och Christine!

Jag älskar detta, älskar allt som har att göra med dans, det ger mej så otroligt mycket glädje att det inte är sant.

Kommentarer
Postat av: Ella

hahah :') awesome bilder!



Jag har en liknande bild på dig från fiskar dansen som Lisa Ekblom har tagit, skickar den via facebook! :)

2010-12-17 @ 15:51:03
Postat av: Malin

Hahah, jaa! :D Neej vad snällt, tack Ella! :))

2010-12-17 @ 16:52:18
URL: http://maliin.blogg.se/
Postat av: Sara

Härliga bilder :D

2010-12-17 @ 17:13:36
URL: http://sarrasjogren.blogg.se/
Postat av: Francine

Tack själv malin!! åååh! vad kul det var!! :D

Och du var grym!!! :D

fina bilder! :)

2010-12-17 @ 18:00:01
URL: http://francinee.blogg.se/
Postat av: Malin

Sara: Taaaack! :D Inte för att jag har tagit så många av dom xD haha! :D Men, visst är dom andra det joo :D

Francine: Hihi! :D Jodu, helt underbaaart! :D Taaaack vännen, DU MED! :DDDD

2010-12-17 @ 18:19:22
URL: http://maliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0