hejdå 2009

Heeeeeeeej.
Förlåt för dålig uppdatering och lite halvflumm i slutet av förra inlägget.
Dålig uppdatering skyller jag på att jag inte har någon fungerande dator nu. Är på brorsans.
Flumm (putte) skyller jag på.. Ida. HAHA, skoja. Nä jag vet inte. :)

Idag är det nyårsafton! Shit.
Känns pretty nice tycker jag. Nytt år är alltid trevligt. Fast inget särsklit händer känns det ändå bra, som att man kan börja om. Inte vet jag med vad. Men, det känns.. Frächt! Haha.
Nyårslöften är jag lite kluven om.. Säger varje år att jag inte ska ha nåt. Men sen lovar jag nåt ändå. Som jag inte håller. Haha. Jag är bättre på att bara helt spontant besluta mej för nåt. Oavsett om det är .. 26 juli eller 4 oktober. Vill man ändra nåt, så är det bara att göra det. Varför vänta till nyår?
Men, skulle inte förvåna mej om jag lovar nåt ikväll ändå, haha!

Okej, resume av 2009:
Säger bara: Sommaren, resorna. ♥
Hade den bästa sommaren ever! Så många random grejer som vi gjorde.
Som att kasta sig i en iskall slemmern från en turistfylld brygga i bara underkläder med Ida, Saine och Malin D! Fyfan vad kul!
Och när ida och jag var på idas stuga. Åkte runt holmen mitt i natten, midnattsdopp, och lite spilld saft. Hahahah.
Underbart!
Saines stuga är ett fint minne också haha. Jag får flabbattacker så fort jag tänker på den natten!
Nästa underbara sommarminne är när jag, Malin D, Ida, Freppa och Otto åkte ut till en ö nånstans utanför M:hamn. Det var fan världens underbaraste ö! Det var sommarfeeling till 100 % därute alltså. Vi krigade med kakor, hoppade i vattnet från stup, simmade, och hade allmänt supernice.
Sen åkte ida och jag till gröna lund en dag också. Och jag åkte vilda musen!!!! Haha! Glömmer aldrig den dagen.
Och ööööspeeeleeeen! Det bästa Åland nånsin varit med om. Att dansa på invigningen var fan en av de roligaste sakerna jag gjort. Ja, allt med öspelen var kul! Att jobba i kiosken med ida, göra bort sig, sälja lotter, träffa folk, hoho.
Och games street. Kommer fortfarande ihåg fredagen. Den var bäst!
Och sist men inte minst, när jag var med emelie, fredric och emma på våra stugor. När jag slirade och föll i vattnet. När vi åkte ring hos emma. När vi sminkade oss på min stuga.
Kommer aldrig att glömma sommaren09.

Resorna var också härla.
Lanzarote i februari. Med Saine! Tagare i poolen, desperat jakt efter en telefon, "krabban".. Ojoj, saknar.
Nästa resa var Sälen på våren, med Sunbergs! Förutom Hanna då. ;( Men hursomhelst, det var första gången någonsin jag skidade slalom! Och shit vad roligt det var! Bästa humorminnet var nog när jag ryckte i en låst dörr, väntar 100 år och sen frågar om det är nån där. HAHA, varför skulle dörren vara låst annars? Och låten som alltid kommer att påminna mej om sälen är The boy does nothing, helt klart! 
Sedan var det London, i slutet av sommaren. LOVE THAT CITY. Underbart var det.
Och sista resan, Rhodos. Med emelie och fredric, och jag behöver knappt säga nåt. Vi har ALLTID lika kul!

Shit, vad glad jag borde vara som fick resa så mycket. Inte säkert att det blir så det här året. Men förhoppningsvis kanske det blir nån resa lite längre bort.
Helst av allt åker jag till Indien eller New York.
Sen skulle det också vara sjukt kul att fara och skida igen, med sundbergarna!
Vi får se vad som händer bara.

Hm, mer som hänt det här året. Har fortsatt dansa, of course. Blir bara mer och mer underbart. 
Uppvisningarna är bäst! 
Och så började jag på dunderdans, vilket var sjukt kul.
Fyllde 14, hade en helt bra birthday.
Ja, that's it. Höjdpunkterna det här året har ni nyss läst om. (Om ni orkade läsa)
Sen har det ju varit mindre bra saker också. Men sånt är jobbigt att skriva om. Och minnas.

Såatt.
Ikväll blir det nyårsfirande med Emma, Emelie och Fredric, woho. :) 
Massor med bilder från året som gått kommer snart, imorgon kanske.

Det lär bli svårt att slå det här året. Men hoppas att 2010 också blir ett år att minnas, det ska det fanimej bli!

Nu återstår väl bara att säga : GOTT NYTT ÅR! :)

puss





 






Kommentarer
Postat av: bonde

gott nytt år :D

2009-12-31 @ 15:54:08
Postat av: Malin

Tack bonde! :DD

2010-01-01 @ 11:20:05
URL: http://maliin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gott nytt år Malin!!

2010-01-01 @ 21:21:13
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/
Postat av: Malin

TACK HANNA! :D Detsamma! :D

2010-01-02 @ 11:00:11
URL: http://maliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0