VALBORG

Hej! Livet rullar på med ASROLIG helg efter ASROLIG helg, vet inte när jag senast hade såhär jäkla kul varenda helg haha? Är väl inte mer än rätt att det är så, för däremellan känns det som att jag inte gör nånting annat än att plugga och stressa just nu. Inte bra, men snart är sista inlämningen gjord och vi sitter slippa och gråta framför Excel i skolan varje dag haha. Som ni hör finns det inte jättemycket att dokumentera från min vardag just nu (förutom litegrann som jag tänkte skriva om sen), så varför inte satsa på de där helgerna istället då? JA, det var ju faktiskt till och med Valborg för någon vecka sedan. Så kan ju börja med att berätta lite om den dagen. Det är egentligen lite kul att det blev så lyckat, för jag bestämde mig seriöst dagen innan vad jag skulle göra. Vi har varit i Helsingfors på Valborg i några år så det tog emot lite att bryta den "traditionen". Men så blev det, Helsingfors fick skippas och jag åkte istället till Uppsala med mina fina klasskompisar. Vi hade tänkt anlända klockan 10 på morgonen, satsiga som vi var, men såklart ville Sveriges tågtrafik inte samarbeta just denna dag. Så efter tunnelbaneåkande, bussåkande, pendelåkande och en JÄKLA massa väntande kom vi till slut fram cirka 3 timmar senare än beräknat. Men konstigt nog gjorde det inte så mycket, har så kul med mina klassisar så det var bra ändå. Väl framme i Uppsala blev det häng i ekonomikumparken och förfest på hostel. Dagen skulle ju avslutas med utgång men efter första baren fick det vara tillräckligt för mig då jag inte hunnit fixa gästleg haha. Alltså det låter verkligen som att jag inte hade styrt upp nånting, och det hade jag ju fasen inte haha. Och ändå blev det så kul, skrattade så himla mycket och bara njöt av hela dagen. Var faktiskt dessutom rätt skönt att komma hem till Stockholm igen redan vid 2,3 på natten och slippa vakna upp trött och sliten i Uppsala sen. Har inte många bilder men några blir det i alla fall (snott några av Katja och Emilia också)!
 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0