Succémånad

HEJ! 
Alltså, vilken månad det har varit. Maj 2017, bland det bästa nånsin! Jag har haft så roligt och för en gångs skull gjort saker man kanske inte gör alltför ofta annars i vardagen, exempelvis endagsfestival, konserter, asroliga födelsedagsfiranden och en resa.
I skolan lämnade vi in vårt sista projekt för någon vecka sedan och sen dess har endast en tenta stått på schemat. Detta har ju då resulterat i att jag har förlorat allt som kallas rutiner och förmåga att spara pengar haha. Det har dock varit SÅ roligt, i mitt huvud har jag haft sommarlov hur länge som helst redan. Tur dock att jag börjar jobba om en vecka så det där med rutiner och pengar styr upp sig, hehe. Sista tentan skrevs förövrigt i tisdags, vilket innebär att jag nu är 40% civilingenjör! AHH så taggad på resten av utbildningen och framtida jobb nu. Haha, alltså ÖVERTAGGAD much här, kommer ju ångra det där lagom tills nästa termin drar igång. Hela våren har egentligen varit så stressig och fullproppad med grejer, och fram till typ för två veckor sedan har jag varit helt slut. Därför var det ju iallafall otroligt skönt att slippa det nu i slutet av maj och hinna påminnas om att allting inte alltid behöver vara halvt utmattande haha.
 
Nu kommer lite bilder som får sammanfatta en del av det jag hunnit med. Var i Polen med Saine några dagar men det måste fasen få ett helt eget inlägg det haha. 
 
Min fina kusin Sara var på besök i Stockholm - det firade vi med en sjuukt god middag på Kaferang. Jag har förövrigt blivit nästintill besatt av tonfisk denna vår haha, så lyckan när det fanns på menyn var enorm
 
Melina fyllde 22 år, vilket vi firade i Stockholm! Det vart ett otroligt lyckat dygn med middag, drinkar, dans halva natten, brunch och såklart asroligt sällskap. Jag hade varit sjuk veckan innan men hann repa mig och vara med på halva helgen i alla fall, så glad för det!! Den första bilden är Melles!
 
Här var det dags för Quarnevalen, ett evenemang som KTH ordnar vart tredje år, där studenter bygger sina egna vagnar/fordon/eh whatever man kan färdas med och går genom Stockholm. Det var sjukt roligt att kolla på och vi lovade oss själva att lägga undan tid och vara med på detta nästa gång det anordnas!
 
En av de största höjdpukterna i maj var helt klart också när Janina kom till Stockholm för att bo hos mig några dagar. I flera år har vi nämligen velat se Thomas Stenström (Slå mig hårt i ansiktet, ni vet) live och nu lyckades vi äntligen timea in en spelning i Stockholm!!!! Vi hann dock med mycket annat också, underbara kvällspromenader som denna till exempel. Sorry för den sjukt sneda horisonten i bilden, haha oj vad det stör mig nu i efterhand
 
Det var en av de varmaste helgerna hittills i vår!
 
Så vi kunde sitta ute och käka middag (kan ju inte bo i Stockholm utan att ha provat på Hawaiian Poke Bowl haha), dessutom med världens härligaste utsikt
 
 
THOMAS <3
 
 
 
 
 
 
En annan sjukt rolig grej som hände i maj var Kravallen, en endagsfestival på KTH. Att få hänga med dessa vänner, ha den älskade ovven på sig och dessutom gå på Vigilands spelning, ja ni hör ju, det kan inte bli dåligt
 
 
Kommer sakna det här gänget så mycket i sommar!!
 
Sen HAR jag ju faktiskt pluggat lite också haha. Jag hade dock bara en tenta som sagt och denna tenta var dessutom, FÖR EN GÅNGS SKULL, en sådan som det räckte att bara läsa till. Behövde alltså inte släpa med mig mattehäften, miniräknare och formelsamlingar när jag skulle iväg och plugga. Detta var ju en helt sjukt chill grej tyckte jag, och bestämde mig därför för att sitta utomhus och plugga på detta magiska ställe så ofta jag kunde. 
 
Sån lyx att jag bor typ fem minuter från detta!! 
 
Den här måste jag bara ta med pga DOG av skratt när Katja visade mig den en dag i skolan. Det är så klockrent, ingenjörsstudenternas eviga frustration och behov av att poängtera hur sjukt mycket man har att göra, hahah 
 
Här har vi ännu en underbar brunch, denna gång för att fira Emma som fyllt år! Så mysigt var det!! Andra bilden tog jag på Martin innan vi skulle ut på en kvällspromenad haha, tyckte den var fin
 
Avslutar med en mysbild från en lunch jag var på tillsammans med... wait for it.. Nya styrelsen för Energi och miljö!! Yes, nästa år är jag kommunikationsansvarig! Är SÅ himla taggad på detta, tror vi kommer bli ett grymt gäng. Bilden är så bra också eftersom den föreställer bl.a vegansk sill! Vilken grej va. Gjord på aubergine, över förväntan var det. Älskar energi och miljö, vet inget annat sammanhang i livet där vegetariskt/veganskt är så etablerat (sjukt bra grej miljömässigt såklart, ska skriva ett inlägg om vikten av detta senare hade jag tänkt). Okej, sidospår och sidospår. Nu får det räcka med bilder och sånt! Ha det bra så hörs vi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0