London/Förra helgen

Efter exakt två veckor i Ilfracombe satte jag mig återigen på bussen för att åka genom halva England in till flygplatsen. Jag skulle dock inte hem, utan in till London city för att spendera några dagar där med min familj. När jag kom gående med alla väskor på Heathrow och såg min pappa stå där och vänta på mig blev det nästan ett sånt där film-moment. Började springa, ropade "pappaaaa!" och bara kastade mig i famnen på honom. Det enda som fattades var slow motion och känslosam musik. Haha.
Dagarna i London var i alla fall så jävla grymma. Allt var underbart. Jag älskar London, jag vill bo i London. No joke.
Dessutom, efter två veckor med ganska pissigt väder på sydvästkusten vände det plötsligt när jag kom dit. Stekande sol och 30 grader. Shoppade som fasen (New Look, Bershka, River Island... Jag var i himlen), vandrade runt i parkerna, fotade som fasen, drack Starbucks kaffe, skrattade åt min märkliga familj och var på musikal. Jag älskar verkligen musikaler, och har jag nån slags dröm är det fan att jobba som dansare på en sån. Den vi såg denna gång var i alla fall We will rock you, så jävla grym! Massa Queenlåtar bestod den av, bl.a Bohemian Rapsody och I want to break free.
Sen älskar jag även människorna i London (eller i England i allmänhet), många är så sjukt vänliga och hjälpsamma hela tiden. Alla som alltid kallar en "love" och "sweetheart", värdfamiljen som hela tiden undrar hur man mår och om man behöver något, killen som stannar på en gata i London och ger en komplimang, sånt vore det härligt om vi finländare också kunde göra lite oftare. :)
Aja, efter så många dagar borta uppskattar jag nu i alla fall verkligen att vara hemma på Åland igen, sommaren är ju faktiskt jävligt underbar här med!
Såja, detta var då det sista textinlägget om resan hehe, förlåt men tycker om att skriva ut om allt hehe... Från och med nu blir det mest bilder därifrån, några bildbombar lär komma snart!

Kommentarer
Postat av: Angelica Öberg

Jag var ju själv till London för ett litet tag sen och jag kan inte annat än hålla med fullständigt!

Alla är väldigt generösa med att kalla en alla möjliga fina saker och bara allmänt vara så himla trevliga! Sånt som finländare aldrig skulle våga säga.

Och om du nån gång flyttar till London, kanske du hittar mig där, för det var något jag själv insåg när jag var där :)

Du var också på samma musikal som jag var, tänkte att jag borde se den innan de slutar spela den, We Will Rock You har ju trots allt spelats i 9 år nu :o

2011-07-04 @ 19:13:16
Postat av: Malin

Jo jag hörde det, vad kul! :) Ja men eller hur, varför måste vi va så blyga och kyliga hela tiden, de är så jäkla härliga där borta! :') Och är det så, fyfasen vad nice! Helt seriöst, funderar på att göra det. Och då känns det ju tryggt att ha en gammal barndomsbästis i stan också hihi!

Oj 9 år är ett jäkla tag det faktiskt, hoh! Shit vad fränt att du också var på den, visst var den gryyyym? :D

2011-07-05 @ 11:21:45
URL: http://maliin.blogg.se/
Postat av: Angelica Öberg

Jadå, det skulle ju vara jättekul att gå i skola där nån gång efter man tagit studenten :)

Då skulle det faktiskt kännas tryggt att det finns en som man vet att talar svenska iaf. Nån som förmodligen inte skulle hälsa med ett 'hiya' ( vet inte om det stavas så, men det låter lite som det) som alla London boende säger :p

Ja, musikalen var helt otroligt grym! Men jag är ganska säker på att jag var så gott som döv när jag kom ut därifrån :D

2011-07-08 @ 21:47:17
Postat av: Malin

Eller huur! :D HAHAHAH men exakt, menart! :'D

Och jo jag vet, i början av musikalen funderade jag seriöst hur fan jag skulle lyckas ta mig igenom hela utan att få hörselskador för livet, så jääävla högt ljud haha! :'D

2011-07-09 @ 12:35:09
URL: http://maliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0