Kungsholm

Tja hörni! Jag har haft en finfin helg! Men risigare och fettigare får man leta efter! Ojoj.
Det började med igår, när Ida och jag skulle ta oss ut till holmen deras, haha. För det första ösregnade det. Okej, det överlever man. Sen hade vi ju rätt usla regnkläder också, + inget ombyte... Men det överlever man också. Sen var det ju den lilla haken att mitt ute på sjön stannar snurrjävlen!!
Så Ida fick RO hela jävla vägen!! I ÖSREGN! Jag satt i fören och skrek av skratt åt hur patetiska vi måste ha sett ut. Dessutom hade jag nån slags sjal virad runt huvudet, för att skydda mitt redan dyblöta hår. Och mina älskade lockar försvann, buhu.. Och allt var så SJUKT KOMISKT, när vi tänkte att om några ungdomar från typ Stockholm undrar vad ålänningar gör på helgerna så skulle vi visa en video på oss två just då, fyfan vad fult!
Och inte nog med det: Efter typ 40 minuters roende, när vi äntligen kom fram till stugan, så fick vi inte iland båtfan! Så jag hoppade i vattnet (som hade mysiga 5 grader) med mina converse och började slita i båten. Det gick sådär.. Sen hoppade även Ida i, helt barfota (!!) för att hjälpa till. Tillslut fick vi iallafall upp den på land, helt slut, iskalla och dyblöta! Woho!
Väl inne i stugan gjorde vi vårt bästa för att värma oss, till exempel kämpade vi med en brasa från typ fyra på dagen till 3 på natten, och inte en jävla gång började veden brinna! Haha. 
Sen hann vi även med att laga underbart god middag, med lövbiff och vitlökskroketter, se på 3 filmer, äta oss jättesmala, snacka och garva ihjäl oss åt fina sommarminnen, ta tusen bilder, och sist men inte minst: LAGA 53 KANELBULLAR!! Haha, vi bakade fan i timmar! JESSUS. Men goda som fan blev dom!  
Sen fick vi lite ångest över hur jävla mycket godis och chips vi hade ätit, så då var vi lite nyttiga och tog några shotar! Haha, Proviva alltså. ;) Det var muuums.
Sen satt vi även och garvade sönder åt programledaren i Amigo! Såg ni också på det när ni var små? Hur som helst, han är ju helt jävla utflippad! Fyfan vad keeewl.
Vi har iallafall haft det great, (hehe oftast) som ni märker, och nu är vi taggade inför sommarn - 10!
Nu bjuder vi på lite finfina bilder






Mysigt väder jaooo. Observera vår lilla snurrebåt! Det var då där Ida och jag offrade våra stackars fötter, hehe.


dyngsura kläder på tork


jag frös, haha.


haha, här bakas det!






våra shots ♥

 
Ida shottar!


Och jag shottar!


filmerna vi såg


här sooov vi






Osminkade - RISGT!


jag däckar, haha


traditionsenliga hoppbilden, tagen av proffset Idaaaa! :D Haha, gillar bakgrunden!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, nu blev jag också sugen på en riktigt myshelg på stugan med en massa goda onyttigheter! :D

2010-05-09 @ 21:47:42
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/
Postat av: Bibi

ihh så fina bilder! :)

2010-05-09 @ 22:25:00
URL: http://elinasoderholm.blogg.se/
Postat av: Malin

Hanna: Jo jag förstår det! Så jäkla chill! :D

Elina: Hihi, jaanå... ;D men tack! :)

2010-05-10 @ 14:34:51
URL: http://maliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0