när jag tittar på himlen ser jag nåt annat än jag såg förut

jag har blivit så bra på att dölja vad jag känner

Avslutningen blev inte som jag tänkte mej. Och inte sommarlovets början heller. Ingenting blev som jag tänkte mej. Allt rasar. Nej, nästan ingen vet, jag ville och orkade inte berätta. Men avslutningsdagen var mitt livs värsta. Men hur skulle jag kunna berätta, hej allihopa, nu ska jag förstöra er dag också, ska vi gråta tillsammans allihop?  
Det går inte.
Jag ville inte tynga ner allt och alla och jag orkade inte gråta. Le bara, se glad ut. Det gick bra, jag kunde le, skoja , vara glad. Men inuti var det fel, så jävla fel.
Jo, dagen var kul iaf. Det fanns många som gjorde den bra, som fick mej att le. Tack, ni gjorde min dag. Men ni visste inte. Summer in var roligt, jo det var det faktiskt. Massa roliga människor. Jag frös iofs, jag har aldrig i hela mitt liv frusit som jag gjorde då. Det tog länge att bli varm, men det tar ännu längre att bli hel igen.
Var på stugan hela helgen. Det var skönt, att bara vila och tänka. Var förkyld dessutom. Men jag hade det kul, jag kunde glömma det ibland. Och nu blir det sommarlov. Jag kan gå vidare, det som hände i fredags har jag varit beredd på, länge
Jag vet att det var bäst att det blev som det blev. Du vill att jag ska vara lycklig och jag ska vara det. Det är sommar nu.  
Jag har många som jag älskar här. Det kommer att kännas bättre.
Förlåt för mitt klagande, men nu har jag skrivit av mej allt iaf.

Vila i frid älskade farfar,
jag vet att du har det bättre nu

Kommentarer
Postat av: late evning

är du i södern?

2009-06-07 @ 19:37:36
Postat av: Malin

mkt trevligt med dina skämt elr va d nu är

2009-06-07 @ 19:47:58
Postat av: Sara

Nej! Vad hemskt! Jag vet inte vad jag ska säga för att det ska kännas lite bättre! Det är ju tyvärr så livet är. Skulle vilja komma och ge dig en jätte kram! Du fixar det här! Som du själv skriver, så vill ju han helst av allt att du ska vara lycklig. Så njut av sommaren. Men var inte rädd för att gråta. Det är rätt bra ibland faktiskt. Stora kramar!

2009-06-07 @ 20:20:19
Postat av: Janina

Stackars dej. Du ska veta att jag finns här! <3

2009-06-07 @ 20:52:52
URL: http://janinaw.blogg.se/
Postat av: Malin

Sara: Tack, värmer o höra!Jo jag vet, jag ska vara glad! Det blir nog bättre snart.. Många kramar!

Janina: Tack, det behövs <3 Ily!

2009-06-07 @ 21:00:56
Postat av: ella

BAMSEKRAM TILL DIG!

2009-06-07 @ 23:49:07
URL: http://ellamedp.blogspot.com
Postat av: Angelica

Naw, rest in peace farfar.

<3

2009-06-07 @ 23:58:57
URL: http://sugaraddictionwhat.blogg.com
Postat av: Malin

ella: TACK! kramar

Angelica: joo :( , rip! <3

2009-06-08 @ 08:47:39
Postat av: annina

malin , jag beklagar sorgen<3 förstår att det är jobbigt, <3 ha d bra<3

2009-06-08 @ 13:11:23
URL: http://anniinaa.blogspot.com
Postat av: Malin

Annina: Tack, du betyder <3 !

2009-06-08 @ 15:54:44
Postat av: amanda

usch det är jobbigt när folk som står en nära dör. Men var inte rädd för att sörja. Gör det och gå vidare. Då känns allt så mke bättre. Jag finns här om du behöver prata eller bara en kram

älskar dej<3

2009-06-08 @ 21:50:37
URL: http://amandanivet.blogg.se/
Postat av: lisa

men fy vad hemskt bonde, det är klart du har rätt att vara ledsen ! håller med amanda, gråt ut och gå vidare.



rest in peace, bondes farfar

<3

2009-06-08 @ 22:49:58
Postat av: Malin

Amanda: Mm, jag vet, jag ska gå vidare, det känns redan bättre. tack för att du finns ! : Älskardej! <3

Lisa: Aw, tack bonde, du är bra :
Jo, jag ska gå vidare nu. rip farfar!

<3

2009-06-09 @ 10:22:15
Postat av: Saine

du kunde ha berättat om du ville, jag skulle ha gråtit med dej , det hade inte varit något problem. jag älskar dej , det vet du va ? finns här , du kan ALLTID prata med mej , fatta det: ALLTID , 24/7. och malin , det är bättre att sörja nu än att stänga allt inne , det blir bara värre. men om det blir jobbigt så ring mig så kmr jag och gråter med dej.

Älskar dej Malin Lönnqvist (L)

2009-06-10 @ 16:41:33
Postat av: Malin

Saine: Jag vet, men rokade inte börja gråta , alla skulle undra och så .. :(( jag vet det, du är bäst :* finns för dej med , ALLTID ! Älskar dej mer, malin saine <33

2009-06-10 @ 17:29:03
Postat av: hanna

näj va tråkigt! :(

stackars farfar.

min farfar har oxå dött, men innan ja va född.

dom kanske blir kompisar :)

<3

2009-06-10 @ 19:11:49
Postat av: Malin

Hanna: Jo jag vet. Jaha, nej vad synd .. :(

Jo det blir dom säkert ! :D

<3

2009-06-10 @ 19:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0